L’IEE insta el Consell a promoure l’ús de la llengua catalana a la campanya “Compra en petit”

L’Institut ha presentat davant del Consell d’Eivissa un escrit en els següents termes:

L’any 2014 el Departament de Comerç del Consell d’Eivissa va posar en funcionament una campanya institucional anomenada “Pensa en gran, compra en petit” destinada a potenciar el comerç local. Entre d’altres aspectes, aquesta campanya comportava la creació de diversos comptes a les xarxes socials destinats a difondre els objectius de la campanya. Actualment existeixen comptes de Facebook, Twitter i Instagram.

La presentació de la campanya incloïa tres arxius pdf, dos dels quals (“Manual d’Identitat de marca Petit Comerç” i “Presentació campanya Pensa en gran, compra en petit”) estaven únicament en castellà.

Pel que fa als comptes a les xarxes socials (que constitueixen l’activitat bàsica de la campanya), constatam que aquests prioritzen el castellà, en alguns casos utilitzen únicament en castellà, i no respecten ni tan sols els noms de lloc de la nostra illa: es fan servir noms com “San José”).

Des de l’IEE us recordam la necessitat de donar compliment a lleis bàsiques com són l’Estatut d’Autonomia i la Llei 3/1986, de 29 d’abril, de normalització lingüística a les Illes Balears, en allò que fa referència al paper de les institucions en l’ús i foment de la llengua catalana. Consideram que trenta anys després no hauríem d’estar exigint l’ús normal i preferent de la nostra llengua i dels nostres topònims en campanyes institucionals.

Per això instam el Consell a revisar tots els materials i llocs divulgatius, i a incloure-hi en primer lloc una versió en català, a més fe fer un ús correcte de la toponímia.

Eivissa, 22 de juliol de 2017

Leave a Reply

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *