Comunicat de l’IEE davant la situació que s’està vivint a Catalunya

Davant les gravíssimes accions per part de l’Estat espanyol a les institucions, representants polítics i a la ciutadania de Catalunya, la comissió executiva de l’IEE condemna els episodis coercitius a la llibertat d’expressió i la democràcia que estem vivint els darrers dies.

Reivindicam el diàleg com l’única via possible per a l’enteniment en democràcia.

Des del respecte a la pluralitat de la nostra entitat, entenem que s’ha de respectar la voluntat de la majoria del poble de Catalunya, expressada sempre d’una manera cívica, pacífica i exemplar.

Totes les autoritats i institucions han d’actuar amb un respecte escrupolós als valors originals de la democràcia i de la llibertat.

6 comments

1. “la voluntat de la majoria del poble de Catalunya” era fer un referèndum unilateral i per això carregar-se l’estatut d’autonomia i crear una pseudo-constitució transitòria?

2. hagan el favor de no hacer mas el ridículo, repetar la ley, fuente del derecho de toda democracia surgida de las urnas donde votamos TODOS los españoles, y abandonar el uso de instituciones ibicencas de TODOS los ibicencos para APOYAR la novela pan catalanista de una ficcion historica de 4 politicos CORRUPTOS que en su huida de sus responsabilidades nos avocan a un nuevo desastre, retorciendo la historia de aragon para defender el supremacismo de 4 chilados que pasan por imperio unos condados hijos de la marca hispanica franca, cuya mitad fue hasta 1258 FRANCA, y despues ARAGONESA, jamas nacion, reino ni ninguna chifladura que se parezca.
    Gobiernen las instituciones DE TODOS pensando EN TODOS, y no en sus espureas aspiraciones supremacistas de una raza inexistente en baleares, la catalana.
    HAGAN EL FAVOR

1. Declaración Universal de los Derechos Humanos: Artículo 21.3. “3) La voluntad del pueblo es la base de la autoridad del poder público” Estado Español: La Constitución está por encima de la voluntad del pueblo catalán.
      Carta Fundacional de las Naciones Unidas: Capítulo I. Propósitos. “Carta Fundacional de las Naciones Unidas: “Fomentar entre las naciones (…) el respeto al principio de la igualdad de derechos y al de la libre determinación de los pueblos” Gobierno Español : “Lo que hacemos es defender la democracia”
      Felicito al Institut d’Estudis Eivissencs por su valiente posicionamiento en terreno hostil. Tants vengueren que de casa mos tregueren. Però hem dit prou.

3. Les gravíssimes accions han estat especialment comeses per part dels partits que governen Catalunya que d’una sola tacada han abolit l’Estatut, el reglament del seu propi Parlament i la Constitució espanyola. L’actuació de l’Estat ha estat proporcional al delicte comés per polítics irresponsables i mentiders que s’han arrogat uns drets que no tenien.
    L’IEE hauria de filar més prim i sobretot documentar-se abans d’emetre aquests tipus de comunicats.

1. Declaración Universal dels Drets Humans: Article 21.3. “La voluntat del poble és la base de l’autoritat del poder públic.” L’Estat Espanyol: La Constitució està per damunt de qualsevol voluntat del poble català.
      Carta Fundacional de les Nacions Unides: Capítol I. Propòsits. “Fomentar entre les nacions (…) el respecte al principi de la igualtat de drets i al de la lliure determinació dels pobles.” El Govern Espanyol diu que és un atac a la democràcia (entesa com la dominació d’uns per damunt dels altres)
      A tots mos va bé documentar – mos, n’hi ha que pareix que han nascut ensenyats.
      Felicit a l’Institut d’Estudis Eivissencs pel seu valent posicionament en territori hostil. Tants vengueren que de casa mos tregueren. Però hem dit prou.

4. Tot al meu recolçament a l’IEE per defensar la llibertat d’expressió i els drets humans. Només vull fer una petita reflexió: El concepte de nació és més un sentiment que quelcom tangible. Catalunya porta molts d’anys reivindican més i millor autogovern. No puc arribar a pensar que els polítics corruptes, que n’hi ha per tota bandes, també i bastants més a Madrid, per tal de evitar que els enxampin, tinguin la capacitat de mobilitzar més de dos millons de persones per sortir al carrer durant més de set anys a reivindicar els seus drets com a nació. Estem al segle XXI i les lleis, les institucions i els polítics han de estar sempre al servei dels ciudadans que som els que realment hauriem de decidir. Per tant si cal canviar les lleis hem de tenir la potestat de fer-ho.
    Només vull recordar que l’espurna que va encendre tot va ser quan al 2010 es va tombar el nou estatut d’autonomía de catalunya aprovat per majoria absoluta al parlament català i que un cop retallat de forma insultant pel parlament espanyol, encara el van impugnar davant el Tribunal Constitucional. Es per reflexionar…